سایت تعمیر انواع ماشین های خارجی و ایرانی

تعمیر انواع اتومبیل های ایرانی وخارجی

سایت تعمیر انواع ماشین های خارجی و ایرانی

تعمیر انواع اتومبیل های ایرانی وخارجی

این سایت در نطر دارد با ارایه مطالب جدید و گفته نشده گامی بزرگ در تعمیر ورفع عیب اتومبیل های شرکت های داخلی وخارجی بردارد
به امید روزی که همه خودرو های با کیفیت وبدون نقص را تجربه کنند

آخرین مطالب

نکاتی در مورد لاستیک

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ق.ظ

روی دیواره بیرونی هر تایر، اعداد و کدهای درج شده است که در حقیقت شناسنامه لاستیک خودرو هستند:
الف) اندازه تایر

اندازه لاستیک خودرو با علائمی همچون ( P۱۶۵/۶۵R۱۳ برای مثال، اعداد روی تایر پراید) نشان داده می‌شود. معنی آن چنین زیر است:

P=تایر خودروی شخصی

۱۶۵= پهنای تایر (برحسب میلی­متر)

۶۵= نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن (برحسب میلی­متر)

R = رادیال

۱۳= قطر رینگ (بر حسب اینچ)

ب)حد بارگذاری

این عدد نماینده حداکثر  وزنی است  که تایر  می‌تواند تحمل کند،  هنگامی که حداکثر مقدار مجاز فشار را داشته ‌باشد و بین صفر تا ۲۷۹ متغیر است برای خودروهای شخصی، عدد حد بارگذاری بین ۷۵ تا ۱۰۵ است. برای مثال، حد بارگذاری برای خودروی پراید ۷۶ و معادل ۴۰۰ کیلوگرم بار است، یعنی این تایر  هنگامی که حداکثر فشار  باد مجاز  را دارد  حداکثر  ۴ درصد  کیلوگرم  را می‌تواند حمل کند. توجه داشته باشید هرگز لاستیکی را که حد بارگذاری  آن  کمتر از میزان توصیه­شده از سوی سازنده خودروست، روی رینگ نصب نکنید.

ج) علامت حداکثر سرعت قابل­ تحمل

حداکثر سرعتی که لاستیک  می‌تواند تحمل کند، با یک حرف از A تا Z بیان می‌شود. برای مثال روی جداره تایر خودروی  پراید، نماد H برای  سرعت درج شده که نشان می­دهد هنگامی که تایر دارای فشار بار و بارگذاری مناسب است،  حداکثر توان حرکت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داراست. واضح است اگر تایری تحت تأثیر حداکثر سرعت واقع شود اما فشار باد آن تنظیم نباشد و یا اضافه بار روی آن را اعمال شود، آسیب می­بیند و یا ممکن است بترکد.

د) تاریخ ساخت لاستیک

کلیه لاستیک‌ها دارای تاریخ ساخت روی جداره خود هستند که با چهار رقم نشان داده می­شود. دو عدد اول نشان­دهنده هفته ساخت و دو رقم بعد سال ساخت لاستیک هستند. برای مثال عدد "۱۶۰۷" نشان می‌دهد این لاستیک در هفته شانزدهم سال ۲۰۰۷ میلادی تولید شده است.

امروزه  همراه لاستیک‌های  نو خارجی، یک کارت دریافت می‌کنند که پس از وارد کردن مشخصات باید به آدرس شرکت سازنده پست شود یا  لاستیک  را از طریق اینترنت ، ثبت  می­کنند تا هرگونه کار­کرد نامناسب بعداً قابل پیگیری باشد.

ه) حداکثر فشار باد و بار تحمیلی به تایر

عددی که در مقابل عبارت "حداکثر فشار باد" روی تایر درج می­شود، مربوط به فشار بادی است که باید لاستیک داشته باشد ،  وقتی شما  می‌خواهید  حداکثر بار قابل تحمل را روی آن تحمیل کنید. این عدد، مقدار فشار باد توصیه شده  برای استفاده  نرمال نیست. مقدار توصیه شده فشار باد تایرها روی یک پلاک که معمولاً در لبه داخلی یکی از دو  درجلو نصب می‌شود ، نوشته شده است. اگر آن را نیافتید، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی