سایت تعمیر انواع ماشین های خارجی و ایرانی

تعمیر انواع اتومبیل های ایرانی وخارجی

سایت تعمیر انواع ماشین های خارجی و ایرانی

تعمیر انواع اتومبیل های ایرانی وخارجی

این سایت در نطر دارد با ارایه مطالب جدید و گفته نشده گامی بزرگ در تعمیر ورفع عیب اتومبیل های شرکت های داخلی وخارجی بردارد
به امید روزی که همه خودرو های با کیفیت وبدون نقص را تجربه کنند

آخرین مطالب

آشنایی با سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی SBC

يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۳۷ ب.ظ


آشنایی با سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی SBC
🔷این سیستم ترمز به صورت الکتروهیدرولیکی عمل می کند به این معنی که روی سیستم هیدرولیکی ترمز ، کنترل الکترونیکی صورت می پذیرد سیستم فوق ترکیبی از عملیاتهای (Function) تقویت ترمز به همراه تجهیزات سیستم ABS که شامل ESP نیز هست ، می باشد عملکرد پدال ترمز در این سیستم همانند سیستمهای استاندارد فعلی (General) نیست به این معنی که میزان فشار پدال ترمز از طریق یک عملگر دریافت و محاسبه می گردد و پس از آن به کامپیوتر مربوطه ارسال می گردد . فرمانهای کنترلی نیز بر اساس الگوریتم خاصی محاسبه شده و به مدولاتور هیدرولیک فرستاده و پیرو این عمل نیز مدولاتور ، فشار را برای سیلندهای ترمز تامین می نماید. در صورتی که سیستم کنترل الکترونیکی دچار نقص فنی گردد ، سیستم هیدرولیکی بطور اتوماتیک وارد عمل شده و مدار را مستقلاً کنترل می نماید. لازم به ذکر است که انتقال اطلاعات بین قطعات الکترونیکی این سیستم ، از طریق شبکه مولتی پلکس صورت می گیرد.
🔷شرح و عملکرد سیستم :
🔹با استفاده از قابلیتهای سیستم ترمز Brake by-wire سیستم SBC فشار هیدرولیکی در سیلندرترمزهای چرخ را مستقل از نیروی وارده از طرف راننده به پدال ، کنترل می نماید . به این ترتیب عملکرد این سیستم مکمل عملیات سیستمهای ABSو TCS و ESP می باشد.
🔷سیستم SBC عملیات اصلی سیستم ترمز را که شامل موارد زیر است ، انجام میدهد:
🔹کاهش سرعت خودرو
🔹متوقف نمودن خودرو
🔹جلوگیری از حرکت خودرو هنگام پارک
🔷ضمناً عملیات زیر را بعنوان سیستم ترمز فعال انجام می دهد:
1⃣فعالسازی ترمزها
2⃣افزایش نیروی ترمز
3⃣تنظیم (تقسیم) نیروی ترمز
🔷ترمز SBC یک سیستم کنترل الکترونیکی با عملگرهای هیدرولیکی است که توزیع نیروی ترمز بر اساس شرایط جاده برای هر چرخ بصورت الکترونیکی صورت می پذیرد . در این سیستم مانند سیستمهای عمومی (General) در مجموعه تقویت ترمز به وجود خلاء نیازی نمی باشد و در صورت ایجاد ، خطا در مجموعه ، کامپیوتر بطور اتوماتیک آن را پیدا کرده و تشخیص می دهد.SBC با استفاده از سیستم هیدرولیکی که فشار دقیق و کامل آن را کنترل می کند ، می تواند به آسانی خود را با سیستمهای هدایت خودرو ، به صورت شبکه درآورد.
🔷این سیستم با استفاده از آکومولاتور فشار بالا که قادر است فشار دینامیکی را بطور سریع بالا ببرد ، باعث کاهش مسافت ترمزگیری و نیز افزایش تعادل و پایداری هدایت خودرو می شود . تنظیم فشار و ترمزگیری فعال طوری صورت می پذیرد که هیچ احساسی در پدال ترمز (مثلاً لرزش ) مشاهده نخواهد گردید و در نهایت سطح ایمنی بالائی فراهم خواهد آمد.مشخصه های ترمز می تواند با شرایط مختلف رانندگی (مثلاً ترمز گیری سریع در سرعتهای بالا یا با روشهای دینامیک ی مختلف رانندگی ) وفق پیدا کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی